Áno, je to pravda a stopercentne súhlasím s tým, že dobrý fotograf dokáže povedať celý príbeh jedinou fotkou. Raz sa ma jeden klient opýtal, či by som bol schopný urobiť mu z jeho svadby len tri fotky, za ktoré by som sa postavil a povedal v nich všetko podstatné. Moja odpoveď je: „Radšej nie!“ Aj keď osobne verím, že by sa také tri fotky našli v každej svadobnej reportáži, ktorú nafotím a odovzdávam, radšej predsa celý príbeh zviditeľním a prerozprávam omnoho „výrečnejšie“. Vždy som závidel kameramanom, ktorí svadbu prezentujú ako príbeh. Dlho som hľadal spôsob, ako to vymyslieť, aby som aj ja svojim klientom odovzdal niečo, čo by mohli hneď ukázať blízkym, zavesiť na sociálnu sieť, z čoho by každý pochopil, aký veľký a krásny bol ich svadobný deň – taký fotokoncentrát. A našiel som kompozície – zlepence niekoľkých fotiek, ktoré k sebe patria, navzájom sa dopĺňajú, vysvetľujú. Fungujú presne tak, ako film. Aj keď sa nehýbu, dokážu na malom priestore porozprávať ohromne veľa. Kompozície chystám každému „môjmu“ páru. Väčšinou ich je od 50 do 100 a považujem ich za príjemnú možnosť ukázať klientom, ktoré fotky sú z môjho pohľadu kľúčové, najvydarenejšie, z ktorých som nadšený a som na ne hrdý. Ak budem fotiť aj vašu svadbu, budú to práve tieto kompozície, ktoré uvidíte ako prvé – to najlepšie z najlepšieho. Okrem nich ale samozrejme budete mať k dispozícii všetky fotky ako samostatné súbory v priečinkoch podľa jednotlivých častí svadobného dňa.

Prvá kompozícia dopĺňa celkový záber detailom.
Tu zas krásny záber v otvorenej krajine rozohrá neformálna atmosféra ostatných fotiek.
Kompozície dokážu, na rozdiel od samostatných fotografii, pracovať aj s časovou následnosťou. Tanec a intímna chvíľa po ňom.
Detail, okamih na hornej fotke dopĺňa dej – odchod na sobáš na spodnej.
Takéto kompozície používam ako prestrih vo videu – odchod od kostola, príjazd na slávnostnú recepciu.
Kompozície krásne vystihnú a rozšíria aj obraz toho, ako si hostia užili zábavu na svadbe.
A samozrejme, aj tie najšialenejšie momenty patria k sebe.